Proč hodiny angličtiny ve školách někdy vůbec neprobíhají v angličtině?

Také vám to nedává smysl? Mít hodinu angličtiny a přitom nemluvit anglicky, neslyšet angličtinu kolem sebe, nepřemýšlet v angličtině, neučit se reagovat v angličtině… prostě se doslova a do písmene v angličtině nekoupat?

Ani nám to smysl nedává. Je přeci logické, že když se děti učí psát, číst, počítat, když se učí zeměpis, dějepis, prvouku…, prostě cokoliv, tak jsou daným tématem obklopené a přímo i nepřímo ho nasávají z věcí, pomůcek, hovorů a všeho kolem nich. A stejně tak by to mu mělo být i s angličtinou. Otázka tedy zní: „Jakým způsobem se vaše děti ve školách angličtinu učí? A jste s tím takhle naprosto v pohodě a souhlasíte?“

Blended learning – moderní výuka, která nabízí více možností pro děti i učitele

Online vs. offline výuka

Distanční výuka, ať už byla jakákoliv, mnohým rodičům totiž velice pomohla. Pokud měli možnost a zájem, mohli velmi intenzivně nakouknout pod pokličku toho, jakým způsobem se probírá látka ve školách, jaký přístup pedagogové k dětem mají atd. Samozřejmě první týdny v online prostředí byly náročné a pro většinu učitelů taková šoková terapie, kdy dělali většinu věcí prvně. Ale ruku na srdce, čas šel dál a online tu byl mnoho měsíců. Za tu dobu se většina lidí dokáže naučit to či ono (zvlášť, pokud jde o denní rutinu). Tak proč právě výuka angličtiny dostala takovou ránu a mnoho učitelů absolutně nedokázalo zareagovat a opravdu angličtinu učit anglicky?

Nechceme samozřejmě tvrdit, že ve všech školách všichni učitelé učí angličtinu zastaralým nebo nevhodným způsobem. V dnešní době už naštěstí mnoho pedagogů a škol pochopilo, že moderní doba si žádá i modernější metody. Někteří si svou cestu již našli, někteří stále hledají.

Moderní doba si žádá moderní přístup k výuce

Mezi učitele, kteří svou novou cestu a způsob, jak z angličtiny udělat opravdu kámoše pro život, patří například paní učitelka Martina Weinhöferová (ZŠ Hany Benešové v Borech blízko Velkého Meziříčí). O tom, co jí vedlo ke změně, jak a proč nakonec zvolila spolupráci se SciLearn English, si můžete přečíst v samostatném článku >>

Jakou roli hraje SciLearn English?

I když se to mnohým může zdát jako velice náročný a téměř nemožný proces, tak v uplynulém roce řada škol přijala jako nezvratnýý fakt, že i počítačové programy se dají začlenit do celého procesu výuky angličtiny i na našich školách. Jde „JEN“ o to najít ten pravý program a možnosti pro školu. A s tím umíme učitelům angličtiny velice dobře pomoci.

Program SciLearn English je totiž dost dobře využitelný už od 1. třídy ZŠ. A záleží čistě na škole, zda se rozhodně pro intenzivnější formu výuky – tj. část hodin nahradí právě prací přímo v programu, nebo program doporučí dětem na domácí přípravu a v hodinách učitelé následně využívají další podpůrné materiály, které od nás dostanou k dispozici spolu s těmi, které běžně používají. To zní dobře, že?

„Je to skvělé, žáky program baví! V angličtině jsme zaznamenali pokroky již po několika měsících! K nevíře je, že se žáci naučili pravidelné práci v programu a důsledně se jí snaží dodržet. Samozřejmě to vše za přispění a motivace rodičů, bez těch by se to nepodařilo.“

Mgr. Ota Benc, ředitel ZŠ Ždírec nad Doubravou

Blended learning, to je oč tu běží

Možná si stále nedokáže dost dobře představit, jak vlastně celou práci s programem efektivně začlenit do svých hodin angličtiny tak, aby to dávalo smysl vám, dětem i rodičům.

Poslechněte si rozhovor na toto téma právě s paní učitelkou Martinou Weinhoferovou, která SciLearn ve škole využívá:

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Jak jednoduše SciLearn začít používat ve škole?

Říkáte si něco jako „fajn, zní to dobře“, ale toho papírování a komunikace s rodiči a určitě to celé bude hrozně komplikované zavést atd., atd., atd.

Ne. Tudy cesta doopravdy nevede. Od toho máme v SciLearn English tým, který toto nedělá poprvé a umí pomoci celý proces implementace SciLearn do školy připravit, nastartovat, vykomunikovat a zařídit tak, aby to pro vás jako pro učitele/vedení školy byla brnkačka a ne přílišná administrativní zátěž.

Pokud tedy opravdu chcete změnit styl výuky, chcete si ulehčit práci díky připravenému programu, podpůrným materiálům a vyzkoušeným postupům, které děti opravdu baví a mají pozitivní dopad na jejich jazykovou připravenost, pak stačí kliknout zde, vyplnit formulář a my se vám ozveme a vše společně probereme podle vaší představy a situace.

Použité zdroje:

https://www.reportermagazin.cz/a/p3uec/proc-proboha-ve-tridenemluvi-anglicky?fbclid=IwAR1EIcurD6RmMCtURVUzEJSfwxA7WZBtSs9rOniLV95EKmZwxn1vSkBC-NM
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů