Jak poznám, že SciLearn English naučí mé žáky angličtinu? Řešení paní učitelky.

Milióny žáků a studentů po celém světě využívají program na výuku angličtiny SciLearn, vytvořený týmem neurovědců, který nejprve připraví mozek na angličtinu a postupně naučí studenty v angličtině myslet, vnímat jí jako svou mateřštinu a výborně vyslovovat.

Jak to ale vypadá v praxi a jak poznáte, že tenhle program naučí vaše žáky angličtinu? Paní učitelka Martina Weinhöferová si program nejprve vyzkoušela sama na sobě a pak ho teprve nabídla svým žákům. Napsala nám, jak to celé probíhalo a jak se jim ve výuce angličtiny daří.

Hledáte-li způsob, jak posílit angličtinu ve vaší třídě, tohle může být inspirace, kterou hledáte!

Znělo to zajímavě, ale nevěřím ničemu, co si nezkusím!

I vy to možná tak máte … všude kolem vám někdo nabízí zaručeně skvělé metody.. Ale jak zjistit, jestli opravdu fungují, nebo zda se jedná jen o marketingový trik? Paní učitelka Martina se rozhodla to otestovat na sobě. Ale nebudeme už předbíhat, tady je její příběh, tak jak nám ho napsala:

Dobrý den, jmenuji se Martina Weinhöferová a jsem učitelkou na 1. stupni ZŠ Hany Benešové v Borech blízko Velkého Meziříčí.

Asi před rokem jsem měla možnost zhlédnout zdarma webinář od paní Michaely Tilton: Jak připravit dítě na angličtinu. Bylo to pro mě zajímavé a hned mě napadlo, že pokud to opravdu takhle funguje, tak by to bylo skvělé pro mé žáky, ale neodvážila jsem se s tím jít za vedením školy, nebo za rodiči, dokud jsem si nebyla jistá, že to funguje. A protože jsem cítila, že i moje angličtina by si zasloužila restartovat, tak jsem se rozhodla si program na 3 měsíce objednat a začala ho testovat na sobě.

Výsledky byly opravdu pozoruhodné. Rozostření fonematického sluchu, tak jak ve webináři slibovali, opravdu se najednou angličtina stávala pro mé slyšení jasná a čitelná. Zlepšila se mi paměť – najednou jsem si všimla, že si snadněji pamatuji sekvence čísel ve správném pořadí. Třeba když jsem v internetovém bankovnictví přepisovala autorizační kód z SMSky. A slovíčka z programu se správnou intonací se mi do hlavy přímo vepisovala. Nebylo to vždy úplně snadné, používala jsem i podpůrných textů, které jsem si překládala, aby se mi následně dařilo lépe, ale vše jsem zvládla. Teď už s programem pracuji téměř rok a za tu dobu jsem udělala přímo kvantový skok. Dělám poslední modul a pravidelně si to střídám s asistentem anglického čtení, který je také součástí SciLearn English.

Moje 3-měsíční zkušenost rozhodla

Už po prvních třech měsících jsem viděla u sebe takový pokrok, že mi bylo jasné, že bych si přála zpřístupnit tento program mým žákům, kteří měli od září začínat ve 3. třídě s angličtinou.

Připravila jsem se tedy na schůzku s panem ředitelem a paní zástupkyní. Se svojí vlastní prezentací a představou toho, jak by to mohlo fungovat, jsem je oslovila. Byli se mnou v souznění, takže jsme celou akci dále rozvířili. Následovalo ještě pár sezení a přemítání o tom, jak ano, jak ne. Nakonec jsme zařídili i schůzku s rodiči budoucích třeťáků a paní Tilton jim program osobně představila. Sešli se téměř všichni rodiče z mé třídy a zájem byl nad naše očekávání.

S programem pracuje 22 z 25 dětí

Momentální situace je taková, že od září (tj. 6 měsíců) v mé třídě s programem pracuje 22 dětí z 25, plus někteří jejich rodiče a sourozenci. Program mají naši žáci za tu nejnižší možnou cenu, protože jsme s přehledem splnili kritérium 20 účastníků. Částku hradí ve dvou splátkách, takže to nezatěžuje jejich rodinné rozpočty. Já spravuji dětem účty v programu a děti pracují 5x týdně 30 minut a je to dostačující.

Děti se učí slovíčka, výslovnost i jak reagovat ve větách

Děti začínaly modulem Reading Readiness a stojím si za tím, i když je to spíše pro mladší děti. Naučili se zde pracovat s myší a naučily se už i mimořádné množství slovíček, které jim v následujících modulech byly k užitku. Jejich výsledky jsou takové, že mají opravdu krásnou výslovnost a intonaci. V hodinách angličtiny na ně mluvím prakticky stále anglicky a děti, i když nedokážou ještě na všechno odpovídat, rozumí. Dokážou ale říct mnohdy i celé věty naprosto přirozeně.

Náš blended learning: Ve škole máme 2 hodiny mluvené angličtiny a 1 hodinu na počítačích

Ve škole to máme nastavené tak, že jednu hodinu pracujeme s podpůrnými materiály od SciLearn, druhou hodinu pracujeme se školní učebnicí a pracovním sešitem ChitChat, abychom se drželi nějakých školních osnov a aby žáci, co nemají program, pracovali běžným způsobem. A třetí hodinu chodím s dětmi na počítače, kde si každý dle svého individuálního posunu pracuje ve svém modulu. Děti, co nemají zaplacený program, pracují v demoverzi, nebo jim dávám jinou samostatnou práci. Používají třeba pracovní sešitky Happy Kids. V hodinách využívám i CD s písničkami od Happy Kids.

Ze začátku byly děti nesmírně nadšené a chodily do programu i několikrát denně. Postupně, jak to začalo být těžší, už ta četnost nebyla taková, ale s velikou podporou ze strany rodičů se nám je daří dále motivovat a u programu udržet a z každého pokroku mají ohromnou radost. Mnohdy rodiče říkají, že stačí, aby vedle nich seděli, i když tomu vůbec nerozumí, a dětem to jde lépe.

Věřím, že se moji žáci udrží a příští rok budeme pokračovat ve stejném duchu a stejným způsobem. Rádi bychom program nabídli i dalším „novým“ třeťákům, kteří budou s angličtinou začínat.

Od druhé třídy na naší škole také vedu kroužek angličtiny pro druháčky, kde právě jenom mluvíme a zpíváme písničky. To je super.

Těším se na sdílené zkušenosti ostatních lektorů a postřehy z práce s programy od SciLearn. I my potřebujeme motivaci a podporu. 🙂

Inspiroval Vás náš příběh?

Jste učitel(ka) angličtiny a chtěl(a) byste zavést program i ve Vaší třídě/škole? Kontaktujte nás a my se vám ozveme, abychom prodiskutovali možnosti.

Vyzkoušejte si demo programu zdarma:

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů