Pracuje Váš školák s programem SciLearn English, potřebuje pomoci a Vy si nevíte rady?

Každé dítě je jiné. Některé děti si k programu zvládají pravidelně sedat a pracovat v něm zcela bez problému a skrze špatné odpovědi se trpělivě učit, jak je to správně, i když jejich pokrok je třeba i velmi pomalý. Pomoc učitele či rodiče prostě nepotřebují.

Většina dětí takovou trpělivost ale nemá a pokud v programu narazí na problémy, se kterými si samy neumí poradit, nebo je nová látka příliš těžká (toto se stává většinou u malých dětí), většinou trpělivost ztrácejí a ztrácí tak i ochotu s programem pracovat a angličtinu z programu „nasávat“. A to je velká škoda.

Víte, že existuje opravdu mnoho způsobů a situací, které se dají ŘEŠIT a nemusí tak k nechuti pracovat v programu dále dojít? Víte, kde hledat pomoc a nebo, jak VY můžete svým dětem pomoci se přes problémy dostat?

Dříve než ale začneme hledat řešení problému, je potřeba zjistit, že vůbec problém nastal nebo se blíží. Pokud vám to váš školák neřekne sám, pak vám s odhalením pomáhají reporty práce dětí v programu, které vám každý týden v neděli pravidelně chodí do e-mailu. Pokud si nejste jistí, co a jak z nich vyčíst, určitě se podívejte sem >>

Ted už si spolu projdeme několik základní situací, které se velmi často opakují a které je velmi snadné změnit a máme na ně řešení.

1. Ztráta motivace

Asi nejčastější problém, který u dětí vídáme, je ztráta chuti pracovat dál. Příčin může být hned několik.

  • Školák má již hotový téměř celý modul a poslední 1-2 cvičení se mu nedaří dlouhodobě pokořit a dokončit (navíc poslední hra trvá 30minut a to je opravdu mučivě dlouho, když to prostě nejde).
  • Hry, které má aktuálně na výběr, jsou pro něj nezajímavé, nebaví ho a nemá možnost dalšího výběru.
  • Dítě nezvládá pocit a vědomí, že dělá neustále chyby.

Připadá vám to jako neřešitelná situace? Poznáváte v ní i vašeho školáčka? Nezoufejte, toto je opravdu častý jev, ale umíme vám s ním pomoci.

Jednou z variant je změnit nastavení programu z 30 na 50 minut (stačí dát vědět vaší lektorce). Jak tohle může pomoci, když se délka práce v programu prodlouží? říkáte si.. Je to jednoduché. Při nastavení práce na 30 minut jsou vždy dítěti vygenerovány pouze 3 hry z daného modulu. Když nastavíme práci v programu na 50 minut, rázem se otevře 5-6 her najednou. A hned je z čeho vybírat. 🙂 Není nutné, aby školák udělal za ten den všechny hry a pracoval tak 50 minut. Ale má možnost si vybrat např. 3, které by měl zvládnout, a přitom pracovat 30 minut. Tím může tu nepopulární hru na nějakou dobu vynechat, ale přitom pracovat dál bez stresu z té konkrétní, která se mu dlouhodobě nedaří zdolat. Pokud je některá hra na dítě příliš těžká, může se pomocí této strategie rozhodnout tu hru prostě vynechat úplně a možná se k ní vrátit za půl roku, až bude jeho slovní zásoba v angličtině na lepší úrovni.

Pokud už má školák téměř všechny hry z jednoho modulu hotové, pak doporučujeme nechat minimální intenzitu 30 minut a k tomu zapnout modul další (opět stačí dát vědět vaší lektorce, pokud vás nepředběhne sama 🙂 ). Dítě bude prioritně dohrávat starý modul, ale vždy si může pro zpestření přidat jednu nebo dvě hry z nového modulu. To zní dobře, nemyslíte?

Co ale dělat, když je váš školák špatný z chybování a pomalého postupu?

Dokonalost tohoto programu mimo jiné spočívá v tom, že dítě se opakováním a díky chybám učí. Kdykoliv dítě odpoví špatně, hned mu to dá program vědět a ukáže mu správnou odpověď. Trénuje tím jeho mozek, aby si správnou odpověď zapamatoval.

Ubezpečte dítě, že vůbec nevadí, když dělá chyby, že chyby jsou pro něj způsob, jak se to naučit. Kdykoliv udělá chybu, je potřeba zbystřit, protože se ukáže, jak to mělo správně být. Více podrobností k tomuto tématu najdete zde >>

2. Hry jsou příliš těžké, co teď?

Pokud jste s vašim školákem došli do bodu, že modul, který by měl hrát a zvládat, se zdá být opravdu příliš těžký, máte opět několik možností, jak to vyřešit, aniž byste přestali v programu pracovat 🙂

Jednou z možností je nechat si přepnout program Fast ForWord na program Reading Assistant (program pro koučované čtené), který je naprosto odlišný od her programu Fast ForWord a dokáže děti nakopnout zase k nové chuti pracovat a snažit se. Reading Assistant obsahuje obrovskou knihovnu textů různé obtížnosti a různých žánrů. Děti si trénují výslovnost, čtení nahlas, pochopení textu díky dalším doplňujícím úkolům. Program umí rozpoznat výslovnost a děti opraví a přehraje jim výslovnost správnou. Nová slovíčka vysvětlí. Je to jako mít doma sám pro sebe rodilého mluvčího. Více o programu a tříkrokovém systému čtení knížek v programu se dočtete zde >>

3. Jak můžete pomoci VY

Pokud to pro vaši nervovou soustavu není úplné science fiction, můžete vašemu školákovi pomoci i VY a to hned 2x!

Samozřejmě, že ideální je stav, kdy dítěti nijak při hraní a trénování nepomáháte, ale ruku na srdce, občas prostě děti naši pomoc potřebují. Většinou stačí opravdu malinko popostrčit, vysvětlit, ujasnit si zadání či probrat slovní zásobu a je hotovo. Rozhodně není naším cílem, a ani vaším, obejít program jako takový a ukazovat se před ním lepší. O tom, jak správně pomáhat dětem při hraní her SciLearn English, najdete tady >>

Další úroveň toho, jak se dá postup, pochopení her i trénink nové slovní zásoby trénovat, je buď formou zábavných online her na procvičování slovíček a frází, které neustále rozšiřujeme (příklad některých z nich je tady >>), nebo tzv. offline formou. Můžete si stáhnout a společně postupně trénovat námi zpracované pomocné materiály k jednotlivým hrám z každého modulu. Pomocné materiály jsou zpracované podle toho, s čím v dané hře konkrétně děti bojují (takže uvítáme samozřejmě i vaše podněty). Někdy je to text, někdy jsou to slovíčka, někdy gramatika… Příklady takových zpracovaných materiálů například pro hru Buzz Fly, která dělá dětem problémy, najdete tady >>

Pomocné materiály si můžete stáhnout na stránkách pro rodiče, které jsou k danému modulu. Jednotlivé moduly s pomocnými materiály najdete opět na stránkách pro rodiče.

4. Co dělat, když…

  • když máte málo času a energie se dítěti takto věnovat a pracovat spolu s ním?
  • když angličtinu vy sami neovládáte a nemáte prostor na to se ji učit společně?
  • když nemáte dost trpělivosti?

Nezoufejte! I tohle má své řešení.

Můžete dítěti vytisknout pomocné materiály a nechat ho s materiály pracovat samotné. Máme k dispozici také online hry (příklad zde >>), které dětem pomáhají (díky obrázkům) pochopit a procvičit novou slovní zásobu (pokud mu systém práce v programu nestačí, aby se slovíčka naučil z programu). Stačí opět zavolat či napsat e-mail lektorce.

Stránka pro rodice
Webová stránka pro rodiče dětí, kteří pracují se SciLearn English

Připadá vám, že stále nemáte odpověď na svou otázku?

Pokud ani přes veškeré informace, které jsou dostupné na plnohodnotných stránkách pro rodiče a ke kterým dostanete přístup po objednání programu, svou odpověď na konkrétní problém nenajdete, stále jsou tu SciLearn lektorky, které jsou vyškolené, program znají a díky tomu, že jsou k dispozici více než jednomu studentovi, mají i zkušenosti s konkrétními dotazy a problémy, které mohou nastat a jak je řešit. Kontaktujte ji, vysvětlete problém, který nastal a řešte to společně!

Věřím, že díky našim pomocným materiálům, podpůrným online hrám a radám najdete možnost, jak pomoci Vašemu školáčkovi posunout se zase dál a překonat drobné neúspěchy. Čím déle si vydrží s programem hrát, tím znatelnější bude jeho postup v angličtině. A o to nám jde všem především!

Pozvánka na webinář zdarma

Angličtina na léto

Zveme vás na webinář zdarma o tom, jak se angličtinu učit v souladu s tím, jak funguje náš mozek. Metoda vytvořená neurovědci se používá v 52 zemích světa. 

Vložte email, kam Vám máme přístup k webináři poslat:

Zašleme vám přístup k webináři a další informace týkající se efektivního učení angličtiny. Naše zásady ochrany osobních údajů najdete zde.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů