Jak se naučit přirozeným a zábavným způsobem angličtinu?

Vysvětlíme Vám cestu, jak se naučit přirozeným a zábavným způsobem angličtinu, a také vám představíme program, který vám s tím pomůže. Ale než se do toho pustíme, je potřeba zbourat některé předsudky o tom, jak se má jazyk učit, abyste se mohli otevřít tomu, jak to dělat jinak. 

Mýtus: Nemám na angličtinu hlavu

Pokud jste se někdy učili cizí jazyk, tak si nejspíš vzpomínáte na šprtání slovíček, které vám do hlavy prostě nelezou. Sotva se jich pár naučíte a přidáte další, už zapomínáte ta první. A i když je po dlouhé námaze do hlavy dostanete, tak když slyšíte plynulou angličtinu, je těžké je vůbec v řeči rozpoznat. Zdá se vám, že všichni angličané mluví neskutečně rychle a v té rychlosti se to nedá chytat. A to se děje i vašemu dítěti. Vy pak možná dojdete k názoru, že prostě na angličtinu nemá hlavu. Ale není to tak. Znamená to jen, že na angličtinu nemá připravený mozek.

 

Je potřeba připravit na angličtinu mozek

A tohle je právě první z unikátností, které vám tento program nabízí. Nejprve vašemu dítěti připraví mozek na angličtinu. A co to vlastně znamená?

Na začátku bude dítě procházet sérii cvičení, které se moc angličtině nepodobají. Bude trénovat náslechy zvuků a slov pomocí patentované technologie roztažení řeči. Tím se mu do mozku otisknout fonémy angličtiny, kterém mu tam chybí. Jejich absence způsobuje právě to, že se mu řeč zdá příliš rychlá a nesrozumitelná. Roztažení řeči v cvičeních se postupně zkracuje a na závěr už dítě jasně slyší jednotlivá slova v běžné mluvené řeči.A to má ještě jednu nečekanou výhodu. Když člověk angličtinu správně slyší, tak ji dokáže i správně vyslovovat. Takže se výrazně zlepší i výslovnost. 

Kognitivní trénink v angličtině

Ale tím příprava mozku na angličtinu ještě nekončí. Vzpomínáte si, jak vám slovíčka prostě nelezla do hlavy? Je to tím, že vaše základní kognitivní funkce potřebné k učení – jako jsou soustředění, paměť, řazení nebo zpracování informací v mozku fungují v cizím jazyce hůře než ve vaší mateřštině. Když se učíte cizí jazyk, musíte se usilovněji soustředit a i tak si méně pamatujete. A když se už něco přece jen naučíte, trvá vám délo to v mozku zpracovat, a vaše reakce v novém jazyku jsou proto pomalejší. Určitě to znáte, že z Vás cizí řeč pak leze jak z chlupaté deky.

Kognitivní funkce se ale díky poznatkům neurovědy dají trénovat a posilovat. A i tohle je obsaženo v té přípravě mozku na angličtinu. Učení pak jde snadněji a také mnohem rychleji.Takže díky přípravě mozku na angličtinu student získá schopnost slyšet angličtinu jasněji, což znamená rozpoznávat jednotlivá slova v běžné mluvený řeči. A dokáže se lépe soustředit, více si pamatovat a rychleji zpracovávat angličtinu v mozku. Takže mozek je opět připraven na nasávání nového jazyka snadno jako houba. Tak jak tomu bylo, když se učil svůj mateřský jazyk. 

Po přípravě mozku – intenzivní trénink slovíček a gramatiky

Jakmile je mozek připraven, je potřeba do něj dostat velké množství slovíček a gramatiky, aby člověk dokázal angličtinu používat jako svůj druhý jazyk. “Tak se pustíme do práce: ořežeme tužky, vytáhneme zápisníček, a už si píšeme slovíčka pěkně česky a vedle anglicky.” To by právě byla ohromná chyba.  I když mnoho lidí přistupuje k výuce cizího jazyka tak, že se to bez češtiny neobejde, tak věřte, že obejde. A dokonce to mám velké výhody.

Pokud se slovíčka učíte tak, že si je nejprve napíšete česky a vedle anglicky, náš mozek si navazuje význam slov v angličtině na český význam slova. Tím pádem k porozumění potřebujete v mozku najít český ekvivalent. A tak když mluvíte nebo posloucháte angličtinu, musíte si to v hlavě překládat. Při mluvení v angličtině se vám tak nutně do toho musí plést česká gramatika a jste odkázáni na zapamatování si pravidel gramatiky a jejich výjimek,  které prostě od určité úrovně nemůžete být schopni úspěšně uplatňovat. Vytvoříte si tak uměle strop, kam až se s angličtinou dostanete, protože od určité úrovně už to mozek nezvládá překládat a aplikovat pravidla. 

Pokud se ale slovíčka učíte jen v angličtině pomocí obrázku a kontextu, dostávají se vám do paměti podobně jako se vám do paměti dostávala čeština, když jste byli malí. Tu  jste si také nemuseli nijak překládat. Začínáte v angličtině myslet, vnímáte ji jako samostatnou řeč a vytváříte si k ní vlastní gramatické struktury. Díky tomu budete schopni v angličtině přemýšlet a rychleji reagovat. A nebude se vám to plést s češtinou.

A právě proto v našem programu nenajdete ani slovo česky.  Nenajdete tam ani žádná gramatická pravidla a poučky, budete odkázáni na totéž, na co jste byli odkázáni při učení mateřštiny – všechna pravidla si odvodíte a přirozeně je budete správně používat. Když někde uslyšíte nesprávný výraz, budete vědět, že tam byla chyba, stejně jako byste to slyšeli v mateřštině. I když třeba nedokážete gramaticky vysvětlit, kde ta chyba byla. Náš program Vás angličtinou doslova obklopí a bude s Vámi neúnavně trénovat slovíčka i gramatiku od začátku až po pokročilé úrovně.

Metoda učení a skutečná adaptivita

A teď se ještě podívejme na metodu učení. V dnešním světě moderních technologií a umělé inteligence už totiž umíme vytvořit program přímo na míru studentovi. A teď nemyslím Ty rádoby adaptivní programy, které nechají žáka projít jednu lekci a teprve potom mu otevírají další a říkají tomu učení na míru. Myslím skutečnou adaptivitu – když pokročilé algoritmy dokáží přesně analyzovat odpovědi studenta a podle nich volit další otázky a průběh studia. Program se tak přizpůsobuje doslova s každým kliknutím myši. Každý student je jiný, každému jde něco jiného a každý má nedostatky někde jinde.

Takže pokud chceme mít program opravdu na míru, musí se přizpůsobovat ve všech aspektech učení. A to nejen v aspektech probrané látky,  ale třeba i v úrovni auditorního zpracování, rychlosti reakcí nebo kvality čtení žáka. A kdykoliv mu něco nejde, řešit příčinu problémů a nejen její symptomy. A to právě program vytvořený týmem neurovědců dělá – vytváří a posiluje centra v mozku, která zpracovávají řeč. A tak buduje pevný základ, na kterém se dá stavět. Jen tak je možné, aby se student učil jak nejrychleji může.  Učí se přesně to, co potřebuje, a když mu něco nejde, program to s ním bude trénovat tak dlouho, než se to naučí. 

Jak rychle se naučím anglicky?

A jak dlouho trvá, než se se SciLearn English naučíte anglicky? Tohle samozřejmě bude záležet na každém jednotlivci, protože žádný dva žáci nejsou úplně stejní. Ale podívejme se na průměrné výsledky, které  lze očekávat. Pokud žáci začínají na prvním stupni a pracují pravidelně, naprostá většina z nich dosáhne maturitní úrovně před koncem základní školy.

Ale podívejme se na krátkodobější výsledky. V testech se ukázalo, že asi tři čtvrtiny žáků postoupí o celou úroveň společného evropského referenčního rámce pro jazyky za jeden školní rok, což je výsledek, který se očekává až za tři nebo čtyři školní roky, a ani tak ho většina žáků nedosáhne. Takže můžete počítat s tím že by se při pravidelném tréninku měl student a školní rok posunout o tolik, co by při běžné školní výuce trvalo čtyři roky. Program je vhodný den pro děti na základní škole, ale i pro středoškoláky a mohou ho používat v rámci přípravy na přijímací zkoušky na univerzity v zahraničí. 

Obklopení se angličtinou

Teď Vám zodpovím ještě jednu častou otázku: “Stačí dělat jen SciLearn English k tomu, abyste se naučil dokonala anglicky?” Moje odpověď vás možná překvapí: Nestačí. Program SciLearn English dětem pomůže připravit mozek na angličtinu, zlepší jim výslovnost, zrychlí jim anglické reakce, naučí je v angličtině přemýšlet, ale je potřeba se s angličtinou obklopovat i mimo práci v programu. 

Dítě potřebuje také setkání s živým jazykem, potřebuje konverzaci v hodině nebo v kroužku angličtiny. Potřebuje také zažívat úspěchy s používáním jazyka, což lze zařídit třeba tím, že dítěti pořídíte kvalitní časopis v jednoduché angličtině, jako třeba časopis Jump s kterým máme výborné zkušenosti. A postupně, jak se dítě bude v angličtině zlepšovat, zařadíte sledování filmů, poslouchání podcastů a dalších příležitostí k setkání se s angličtinou. SciLearn English dítě postaví na cestu ke zvládnutí jazyka a bude ho na ní provázet po celou dobu až do úrovně dokonalého zvládnutí, ale potřebuji se na této cestě s angličtinou setkávat i naživo.

Demo programu na vyzkoušení zdarma

Ale abychom o programu nepovídali jen teoreticky, nejlepší bude ho nechat vaše dítě vyzkoušet v demo verzi zdarma. K tomu budete potřebovat počítač, připojení k internetu. Může to být i počítač s Windows, Apple nebo Chromebook. Program funguje v běžném prohlížeči a budete také potřebovat kvalitní sluchátka s mikrofonem. 

Kdy má smysl začít?

S výukou má smysl začít, pokud se Vaše dítě rozhodne pracovat alespoň třikrát týdně po dobu 30 nebo 50 minut. Pokud potřebujete výuku urychlit nebo pokud jde o nápravu potíží s učením, tak je pracovat až pětkrát týdně. 

Funguje to i pro dospělé?

A možná Vás napadne otázka, zda je program vhodný i pro dospělé. Program je ve formě počítačové hry a stejně tak jako baví děti, často baví i dospělé. Metoda učení je samozřejmě efektivní pro studenty jakéhokoliv věku. Takže pokud vám nevadí forma výuky hrou, zkuste si demo také. A když se Vám to bude líbit, využijte speciální vánoční slevové akce pro dospělé se slevou až 46%a pojďte do toho!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů