Smutné prvenství pro ČR: největší propad znalosti angličtiny mezi testovanými zeměmi

Index znalosti angličtiny (EPI), který provádí mezinárodní vzdělávací organizace English First, si klade za cíl seřadit země a regiony po celém světě podle znalosti angličtiny na základě největšího testovaného vzorku na světě.

Když se podíváme na žebříček hodnocených zemí a také na to, jakého bodového hodnocení ČR dosáhla, zdá se to na první pohled jako skvělý výsledek. Česká republika je na 27. místě na světě ze 112 zahrnutých zemí a je hodnocena jako země s „vysokou odborností“ a dosáhla skóre 563 z maximálních 663.

Jenže je to opravdu jen ten první pohled na výsledky. V globálním hodnocení si ČR oproti předchozímu roku pohoršila a klesla z 19. na 27. místo, což je největší propad ze všech evropských zemí. Na evropské úrovni je Česká republika na 23. místě z 35 vybraných zemí. A to už tak veselé hodnocení není. Zvláště pak když vezmeme v potaz fakt, že naši sousedé jako Slovensko, Polsko a další státy východního bloku jako Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko nebo Srbsko jsou suverénně před námi.

ČR na 27. místě v hodnocení znalosti angličtiny napříč celým světem.

Při zkoumání profesí testujících autoři zjistili, že testovaní pracovníci pracující v poradenství, informačních technologiích a strojírenství měli nejvyšší průměrné skóre. „To podporuje teorii, že angličtina je stále více univerzálním požadavkem na práci. Vyrovnávání anglických dovedností napříč ekonomikou je pozitivní trend, protože umožňuje větší flexibilitu jak na individuální, tak na strukturální úrovni,“ uvedli autoři.

Co s tím můžeme udělat?

Jako rodiče chceme dát našim dětem jen to nejlepší – výchovu i vzdělání. Hlavní je si uvědomit, jak důležitou roli v dnešní době angličtina hraje. Je čím dál více potřeba napříč všemi možnými obory a už není jen jazykem těch, kdo jezdí do zahraničí na dovolenou či pracovní stáže. Je naší každodenní součástí a je potřeba podle toho k angličtině přistoupit. Díky tomu totiž dokáží studenti čerpat informace, pracovat s nimi, vzdělávat se, získávat praxi atd.

Je velmi pozitivní, že rodičů i škol, kteří si tenhle nepopiratelný fakt uvědomují přibývá a máme tak možnost poznávat více dětí, které už na konci 9. třídy ZŠ dosahují maturitní úrovně angličtiny a to díky programu SciLearn English.

SciLearn English doma nebo ve škole?

Program SciLearn English je dost dobře využitelný už od 1. třídy ZŠ. Jak pro práci v domácím prostředí, tak v tom školním.

Pokud školák pracuje se SciLearn English doma, má kromě programu také k dispozici vyškoleného lektorka z naší SciLearn English podpory, který vše vysvětlí, přiřadí vhodný modul, je žáčkovi i rodiči k dispozici kdykoliv potřebují. Chcete získat program pro sebe či svého školáka? Klikněte zde >>

Pokud se pro využití programu rozhodne škola, záleží čistě na škole, zda se rozhodně pro intenzivnější formu výuky – tj. část hodin nahradí právě prací přímo v programu, nebo program doporučí dětem na domácí přípravu a v hodinách učitelé následně využívají další podpůrné materiály, které od nás dostanou k dispozici spolu s těmi, které běžně používají. 

Jestliže opravdu chcete změnit styl výuky ve vaší škole, chcete si ulehčit práci díky připravenému programu, podpůrným materiálům a vyzkoušeným postupům, které děti opravdu baví a mají pozitivní dopad na jejich jazykovou připravenost, pak stačí kliknout zde, vyplnit formulář a my se vám ozveme a vše společně probereme podle vaší představy a situace.

Použité zdroje:

https://www.praguemorning.cz/czech-republic-ranks-23rd-in-europe-for-english-language-proficiency/
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů