Máme radost, že se s vámi můžeme podělit o příběh jedenáctiletého Péti, který nedávno úspěšně složil zkoušku Cambridge A2 a připravoval se na ni s pomocí programu SciLearn English. Jeho maminka Jana Vrabcová nám poskytla vhled do toho, jak program ovlivnil Péťovy jazykové dovednosti a jak mu pomohl dosáhnout tohoto významného úspěchu.
British Counsil tuto úroveň popisuje takto: Student porozumí větám a běžných výrazům ke známým tématům, včetně úplného porozumění základním informací o osobách a rodinách, nakupování, zajímavých místech a práci. Komunikuje v jednoduchých větách o každodenních činnostech, které vyžadují pouze jednoduchou a přímou výměnu informací na známá témata. Dokáže jednoduše popsat aspekty své minulosti, prostředí a věcí, které se vztahují k jejich bezprostředním potřebám.
Podle osnov by žáci základních škol měli dosáhnout úrovně A2 v 9. třídě, ale podle výzkumů bohužel asi polovina českých žáků této úrovně nedosáhne. Péťa ji dosáhl v 5. třídě.
Péťa začal používat program SciLearn English ve druhé třídě a připravoval se s ním přibližně čtyři roky. Když skládal zkoušku Cambridge A2, bylo mu 11 let a chodil do páté třídy. Program tedy hrál klíčovou roli v jeho dlouhodobé přípravě.
„V průběhu kurzu jsem u Péti zaznamenala výrazné zlepšení především ve slovní zásobě. Naučil se mnoho nových slov a frází, které teď aktivně používá v každodenní komunikaci. Rovněž se výrazně zlepšil v gramatice a v tvorbě správných vět, i když nad tím nemusí přemýšlet. Kromě toho udělal velký posun v konverzaci a jeho porozumění anglickým textům se nesmírně zlepšilo – už rok čte knížky pouze v angličtině a sleduje videa na YouTube bez titulků.“
„Největším přínosem byla určitě slovní zásoba, skvělá výslovnost a výborné porozumění psanému textu. Gramatiku zvládá automaticky, aniž by musel přemýšlet nad pravidly. To mu při zkoušce velmi pomohlo.“
„Samozřejmě byly chvíle, kdy se do toho musel nutit. V takových obdobích jsme na měsíc zapnuli asistenta čtení, aby si Péťa trochu odpočinul. Celkově ale program používal s nadšením, oblíbil si například zvukové pexeso a hrál hry asi 4–5krát týdně (poznámka redakce: hrál hry = pracoval s programem). Přesto jsme kombinovali SciLearn English s živými kurzy, aby měl také příležitost mluvit. Navíc se loni zúčastnil online přípravy na zkoušku A2 Flyers.“
„Ano, Péťa se nejvíce zlepšil ve slovní zásobě a porozumění textům. Také jeho pozornost, se kterou měl dříve problémy, se výrazně zlepšila díky interaktivnímu přístupu programu.“ (poznámka redakce: program obsahuje kognitivní trénink, kde se mimo jiné trénuje i soustředění, paměť a také se zrychluje myšlení a reakce)
„Určitě bych program doporučila nejen rodičům, ale hlavně školám. Myslím, že by byl velkým přínosem pro všechny děti a skvělým doplňkem běžné výuky. Děti by ho mohly používat doma i ve škole. Bohužel se mi zatím nepodařilo prosadit tento program v naší škole.“
„Program je nesmírně efektivní. Péťa nejenže zlepšil angličtinu, ale také svou schopnost udržet pozornost. SciLearn English mu pomohl získat pevné základy v jazyce, a to mu umožnilo úspěšně složit zkoušku. Nyní se dokonce připravuje na zkoušku B1.“
Příběh Péti ukazuje, jak důležitý je individuální přístup k učení angličtiny. SciLearn English přináší dětem nejen výborné výsledky, ale také radost z učení. Přemýšlíte o tom, jak pomoci svým dětem s angličtinou? Zjistěte více o našem programu a o tom, jak dokáže připravit mozek na angličtinu a pak neúnavně se studentem trénovat, a sledujte, jak se jejich dovednosti rychle zlepší!