Jak vznikl program Fast ForWord a proč je ideální pro výuku angličtiny jako druhého jazyka?

Program Fast ForWord, dnes součást nabídky společnosti Carnegie Learning, byl původně vyvinut jako nástroj pro děti s jazykovými obtížemi v anglicky mluvících zemích. Neurovědci jako Paula Tallal a Michael Merzenich vyvinuli metodu, která cíleně posiluje oblasti mozku zodpovědné za zpracování jazyka, paměť, pozornost a rychlost zpracování informací. Jejich výzkum ukázal, že zlepšením těchto základních kognitivních funkcí se děti lépe učí číst a rozumět angličtině.

Zajímavé ale je, že už v raných fázích používání programu se zjistilo, že jeho přínosy sahají mnohem dál než jen k dětem s diagnostikovanými poruchami učení. Díky svému cílenému zaměření na mozkové procesy zpracovávající angličtinu začal program pomáhat také dětem z neanglicky mluvících rodin, které bojovaly s jazykovými bariérami.


Proč je program tak úspěšný v neanglicky mluvících zemích?

Program SciLearn English, nabízený v České republice pod licencí americké společnosti Carnegie Learning, má celosvětový dosah. Používá se ve stejném formátu ve více než 50 zemích, z nichž většina není anglicky mluvící. Ačkoliv byl původně navržen jako intervenční prostředek pro děti s poruchami učení, jeho přínos v oblasti výuky angličtiny jako druhého jazyka je nezpochybnitelný.

Děti z neanglicky mluvících rodin, které program začaly používat, zažívaly rychlé zlepšení jazykových dovedností. Naučily se rozpoznávat a chápat anglické fonémy, rozšířily si slovní zásobu a zlepšily schopnost myslet přímo v angličtině. Zlepšení jejich jazykových dovedností mělo pozitivní vliv i na ostatní předměty, které vyžadují výuku v angličtině. Kromě toho program posiluje i kognitivní dovednosti, jako je paměť, soustředění a rychlost zpracování informací.

Jedním z vedlejších přínosů programu je také to, že posílení mozku v oblasti učení a čtení se „překlápí“ i do rodného jazyka. České děti, které program používají, hlásí zlepšení nejen v angličtině, ale i v českém čtení a celkových školních výkonech – a to dokonce i tehdy, když nemají diagnostikovanou poruchu učení.


Pro koho je program vhodný?

Program je využíván jak dětmi, které chtějí jen zlepšit své dovednosti v angličtině, ale dokáže pomoci i dětem s diagnostikovanou dyslexií nebo poruchami soustředěn. Mezi úspěšné studenty patří také dospělí.

  • Pro děti, které chtějí rozvíjet angličtinu bez specifických obtíží, stačí intenzita 3x týdně po 30 minutách. Tato flexibilita dělá z programu skvělý nástroj jak pro školy, tak pro individuální domácí studium.
  • U dětí s poruchami učení je klíčová pravidelnost a vysoká intenzita učení – doporučená frekvence je 5x týdně po 50 minutách.

Unikátní řešení pro výuku angličtiny

Díky svým výsledkům a vědeckému základu se program rychle rozšířil do zemí, kde tradiční metody výuky angličtiny často selhávají. V České republice ho najdete pod názvem SciLearn English a je ideálním řešením nejen pro děti, které potřebují angličtinu zvládnout pro školní účely, ale i pro ty, které se chtějí stát sebevědomějšími v používání angličtiny v každodenním životě.

Pokud hledáte efektivní způsob, jak dětem pomoci s výukou angličtiny nebo překonat obtíže ve čtení a učení, SciLearn English je nástroj, který stojí za zvážení.

Jak připravit hlavu na angličtinu – video ihned k dispozici po registraci

Poslechněte si podrobné video, jak lze připravit hlavu na angličtinu, aby učení šlo snadno a rychle – záznam je k dispozici hned po registraci zde >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů