Jak SciLearn English pomáhá českým dětem s ADD a ADHD zlepšovat angličtinu a komunikační schopnosti

Máte podezření, že vaše dítě trpí ADD (Attention Deficit Disorder) nebo ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), a hledáte efektivní způsoby, jak podpořit vzdělávání a rozvoj svých dětí? Fast ForWord (součást programu SciLearn English) je interaktivní počítačový program zaměřený na trénink jazykových dovedností. Ukazuje se také jako slibný nástroj pro zlepšení pozornosti a komunikačních schopností u dětí s těmito poruchami.

Co je Fast ForWord?

Fast ForWord je program vyvinutý na základě poznatků o neuroplasticitě mozku a jeho schopnosti učit se a přizpůsobovat se novým výzvám. Program je navržen tak, aby zlepšoval zpracování zvuků, fonologickou analýzu a jazykové dovednosti u dětí s poruchami učení jazyka. Výzkumy ukázaly, že Fast ForWord může být obzvláště účinný pro děti s ADD a ADHD, které často trpí právě jazykovými obtížemi.

Vědecké důkazy

Studie provedené výzkumníky jako jsou Kitzes, Miller a Deutsch ukazují, že program Fast ForWord přináší značné zlepšení v jazykovém porozumění a výrazových schopnostech u dětí s ADD/ADHD. V jedné z klíčových studií bylo zjištěno, že děti, které se zúčastnily tréninku Fast ForWord, vykázaly signifikantní zlepšení ve standardizovaných testech jazykového porozumění a expresivního jazyka, a to bez ohledu na přítomnost ADD/ADHD.

Jak Fast ForWord pomáhá

Fast ForWord nabízí řadu cvičení zaměřených na zlepšení schopnosti rozpoznávat a zpracovávat rychlé změny v zvucích, což je klíčové pro rozvoj fonologických a jazykových dovedností. Pro děti s ADD a ADHD může být tento trénink obzvláště prospěšný, protože zlepšuje schopnost soustředit se a zároveň posiluje jazykové schopnosti.

Zlepšení v mateřštině i v angličtině

Ačkoli je Fast ForWord primárně určen pro angličtinu, dovednosti, které program rozvíjí, jsou přenosné i do mateřského jazyka. Děti se nejen učí lépe rozumět a vyjadřovat v angličtině, ale tyto schopnosti se přenášejí i do češtiny. Rodiče a učitelé často hlásí pozorovatelné zlepšení v komunikačních dovednostech a lepší schopnost udržet pozornost.

Co pomůže dítěti s ADD/ADHD naučit se angličtinu?

Fast ForWord se jeví jako účinný nástroj pro pomoc dětem s ADD a ADHD nejen ve zlepšení anglických jazykových dovedností, ale také v trénování pozornosti a rozšiřování komunikačních schopností v obou jazycích. Program nabízí naději pro rodiče, kteří hledají způsoby, jak podpořit své děti v dosahování jejich potenciálu a překonání deficitů.

Nejste si jisti, zda Vaše dítě má ADD/ADHD?

Příznaky, které mohou ukazovat na problémy s pozorností:

  1. Časté ztrácení pozornosti při úkolech – Dítě se snadno rozptyluje, i při aktivitách, které by ho měly bavit.
  2. Problémy s dokončením úkolů – Dítě často začíná úkoly, ale má problémy je dokončit, nebo často přeskakuje z jedné aktivity na druhou bez dokončení.
  3. Organizační problémy – Dítě má obtíže s organizací úkolů a činností.
  4. Zapomínání a ztrácení věcí – Dítě často zapomíná na denní rutinní úkoly, ztrácí školní pomůcky nebo osobní věci.
  5. Nedostatečná schopnost sledovat instrukce – Dítě má problémy sledovat pokyny a často nesplňuje očekávání ve škole nebo doma.
  6. Impulzivní chování – Dítě může jednat bez přemýšlení, přerušovat ostatní, nebo mít problémy s čekáním na svou řadu.

Test ADD/ADHD pro rodiče

Abychom pomohli rodičům lépe pochopit, zda by měli zvážit vyšetření svého dítěte na ADD/ADHD, vytvořili jsme jednoduchý dotazník.

Důležité upozornění: Tento test není náhradou za profesionální diagnózu od kvalifikovaného zdravotního specialisty, ale může být užitečným prvním krokem k pochopení možných problémů.

Dotazník – má vaše dítě ADD/ADHD?

Pro každou otázku ohodnoťte, jak často se popisované chování vyskytuje u vašeho dítěte: (0 = Nikdy, 1 = Občas, 2 = Často, 3 = Velmi často)

  1. Jak často vaše dítě zapomíná na každodenní aktivity?
  2. Jak často má vaše dítě problémy s udržením pozornosti při hraní nebo při úkolech?
  3. Jak často vaše dítě nedokončí úkoly, i když je toho schopné?
  4. Jak často vaše dítě ztrácí věci potřebné pro úkoly nebo denní aktivity?
  5. Jak často vaše dítě přerušuje ostatní nebo odpovídá, aniž by počkalo na dokončení otázky?
  6. Jak často vaše dítě má problémy s organizací úkolů a činností?

Vyhodnocení:

  • 0-6 body: Pravděpodobně nejsou značné problémy s pozorností.
  • 7-12 bodů: Mírné problémy, může být užitečné sledovat a možná konzultovat s odborníkem.
  • 13 bodů a více: Vyšší pravděpodobnost ADD/ADHD. Doporučuje se konzultace s pediatrem nebo specialistou na dětskou psychologii.

Co dělat dál?

Pokud máte podezření, že vaše dítě může mít ADD nebo ADHD, nejlepším krokem je konzultace s pediatrem nebo dětským psychologem, který může poskytnout podrobnější hodnocení a potenciálně doporučit další kroky nebo odborné vyšetření.

Vyzkoušejte zdarma program Fast ForWord

Chci zkusit demo verzi zdarma

  • Pošleme vám přístup do dema a informace týkající se výuky angličtiny se SciLearn English. Seznamte se s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Zdroje použité v tomto článku:

  1. Kitzes, Alexander J., Miller, Steven L., Deutsch, Gayle. „The Relationship Between Attention Deficit Disorder (ADD) and Language Learning Impairment (LLI).“
  2. Deutsch, G.K., Cerles, L. F., Miller, S.L., Merzenich, M.M., Jenkins, W.M., Tallal, P. „The Effects of Language Training on Children with ADD/ADHD Comorbid with Language Impairments.“ Published by Scientific Learning Corporation, Keck Center, UCSF, and the Center for Molecular and Behavioral Neuroscience, Rutgers University.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů