3 způsoby, jak pomoci studentům angličtiny

Pro studenty, kteří mají potíže se čtením nebo cizím jazykem, může být škola frustrujícím místem. Když ale zkoušíme intervenci za intervencí a zdá se, že nic nefunguje, může to být frustrující i pro učitele a vedení školy, jež se jim také snaží pomoci.

Pokud nedokážeme poskytnout správnou podporu studentům, kteří mají problémy, mohou mít problémy i školy. V letech 2011-12 ohodnotilo ministerstvo školství v Louisianě základní školu Aucoin jako školu „C“. Do roku 2014-15 se však škola s titulem I vyšplhala na „A“. co se změnilo? Jejich přístup k intervencím ve čtení, jejich postoj k technologiím a mozky studentů. 🙂

Zde jsou 3 způsoby, jak ve zmíněné škole pomohli čtenářům a studentům anglického jazyka, kteří měli problémy, řešit základní příčiny jejich obtíží a dosáhnout trvalého zlepšení.

1. Budování kognitivní dovednosti žáků

Před několika lety začala školní čtvrť, kde se nachází základní školu Aucoin v Luisianě, využívat neurovědeckou čtenářskou intervenci. Na rozdíl od jiných programů, které tam vyzkoušeli, se tento program (nazvaný Fast ForWord) zaměřoval na základní oblasti, v kterých mají studenti problémy při učení cizího jazyka, počínaje mozkem. Program pomáhal studentům pracovat na základních stavebních kamenech porozumění anglického čtení a současně procvičoval jejich pracovní paměť, pozornost, gramatiku, slovní zásobu a poslech. Když získali zpět výsledky státních testů, viděli, že pokud studenti dokončili úroveň 3 v programu, jejich míra úspěšnosti se zlepšila. Uvědomili si, že klíčové bylo začít brzy. Místo toho, abych program zaměřovali na 3. až 5. ročník, přesunuli jejich zaměření na mateřskou školu až 3. ročník. Od té doby se výkon žáků neustále zlepšuje.

2. Příprava mozku studentů na angličtinu

V základní škole Aucoin je více než polovina studentů, kteří se učí angličtinu jako cizí jazyk – čelí obtížnému úkolu naučit se obsah, který je vyučován, protože stále rozvíjejí znalosti angličtiny. Výzkumy ukazují, že při narození má dítě potenciál naučit se jakýkoli jazyk. V šesti měsících začnou děti na základě zkušeností rozpoznávat zvuky řeči nebo fonémy specifické pro jejich rodný jazyk. Pokud je například mozek dítěte napojen na slyšení fonémů češtiny, učení angličtiny může být pomalé a namáhavé.

Prostřednictvím zvukových tréninkových cvičení však program může pomoci mozkům studentů, aby se „zapojily“, aby slyšely a rychle zpracovaly 44 fonémů angličtiny. Počítačová cvičení, která používají přehnané fonémy, mohou urychlit kapacitu mozku rozlišovat a pokládat tyto nové zvuky řeči. Výsledkem je, že vnímání a vyslovování anglických slov se stává snadnějším a automatičtějším. Tato cvičení mohou také opravit nepřesné zvuky řeči v mozcích čtenářů, kteří mají potíže.

3. Trénování studentů čtení nahlas s podporou

Dalším způsobem, jak pomoci žákům, kteří mají potíže při učení se angličtiny jako cizího jazyka, je nechat je trénovat čtení nahlas, nicméně může to být obtížné poskytnout každému studentovi podpůrného posluchače každý den nebo dokonce několikrát týdně. Abyuto výzvu překonali, daný okres začal používat program nazvaný Asistent anglického čtení, který využívá technologii rozpoznávání řeči ke korekci a podpoře studentů při čtení nahlas.

Když zavedli technologii, většina z nich byla skeptická, že tento přístup bude fungovat s jejich různorodou populací. To se však změnilo, když viděli studenta z Vietnamu pracovat v počítačové učebně. Přišel k nim ve třetí třídě, bez angličtiny. Byl v jejich škole pouhé čtyři měsíce, když ho viděl číst nahlas do mikrofonu – a správně vyslovovat slova v angličtině.


Zlepšení školního prospěchu

Od té doby, co změnili svůj přístup k intervencím ve čtení, aby se zaměřili na problémy s hlavní příčinou, Aucoin Elementary každý rok zlepšila své školní skóre. Díky práci oddaných vyučujících a zaměstnanců byl Aucoin v roce 2016 ohodnocen školou „A“ a byl jmenován „Školou s nejlepšími výsledky“ v Louisianě za dosažení svého cíle růstu a splnění Adekvátního ročního pokroku v testovaných podskupinách. Ze svých zkušeností se naučili, že pokud dokážou poskytnout studentům správnou podporu v raném věku, bude to mít obrovský dopad na jejich jazykové a čtenářské dovednosti, což zasadí semena jejich budoucího úspěchu.

Zdroj: https://www.ascd.org/blogs/3-ways-to-help-struggling-readers-and-english-language-learners

Zkušenosti českých studentů s programem SciLearn English (program FastForWord nebo Reading Assistant)

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Pokud chcete vyzkoušet program Fast Forword, můžete zkusit demo zdarma po registraci zde >>


Učitelé angličtiny na ZŠ! Obohaťte výuku angličtiny zajímavými STEM články, videi a pracovními listy

Chcete udělat z výuky angličtiny nezapomenutelný zážitek? Máme pro Vás něco, co Vaše studenty zavede za hranice běžné učebnice - fascinující spojení angličtiny a STEM témat (Science, Technology, Engineering, and Mathematics)!
V naší široké škále 15 článků se spoustou doprovodných materiálů (audio, video, pracovní listy), které vycházeli jako součást anglického časopisu JUMP pro začátečníky (jazyková úroveň A0 – A1, vhodné pro 3. – 7. tř. ZŠ) objevíte angličtinu v novém světle. Zapojte své studenty do téměř reálných situací, kde budou používat angličtinu při prozkoumávání světa vědy, techniky, inženýrství a matematiky.

Registrace je ZDARMA pro všechny učitele! 

Otevřete svým studentům okno do světa angličtiny spojeného se světem STEM a posuňte výuku na další úroveň.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů