Angličtina v 1. třídě – ano či ne?

„Dítě toho má v první třídě hodně i bez angličtiny – ale angličtina je důležitá“ honí se vám hlavou podobné myšlenky? Pokud ano, začtěte se do zamyšlením nad tím, co všechno může správně vybraný výukový program angličtiny dítěti přinést a třeba vám to pomůže se rozhodnout, zda by se vaše dítě mělo učit anglicky už v první třídě.

Ještě neumí ani abecedu

Většina dětí nastupujících do první třídy ještě neumí číst a některé děti neumí ani abecedu. Čeká je tedy spousta práce s písmenky a čtením. V první třídě trvá několik měsíců, než děti bezpečně zvládnou celou abecedu. Tohle by se na první pohled mohlo zdát jako důvod, proč s učením angličtiny počkat do doby, kdy dítě bude mít tenhle úkol splněn. Tento argument ale neobstojí, pokud správně zvolíte výukový program – SciLearn English totiž u nejmenších začíná tím, že je abecedu naučí a to metodou vytvořenou týmem předních neurovědců, která se přizpůsobuje dovednostem žáka a učí ho tak bleskovou rychlostí. Většina dětí pracujících s tímo programem válí velká i malá písmenka za 3-4 týdny! (Více o metodě a cvičeních níže v textu.)

Než se pustíme do podrobností o tom, jak se i prvňáček může učit anglicky rychle a zábavně, pojďme se podívat na další častý argument proti učení angličtiny v první třídě.

Moc se toho nenaučí, když mu rodič nemůže s angličtinou pomoci

Tenhle argument je založen na realitě a zkušenostech mnohých rodičů. Pokud je dítě odkázáno na pár hodin angličtiny týdně ve škole a doma si dělá pár vybarvovacích úkolů, pak jeho výuka opravdu půjde žalostně pomalu.

Dítě se potřebuje s angličtinou setkávat pravidelně, je potřeba, aby lekce byly udělány opravdu individálně na míru dítěti, a také aby nešlo jen o vybarvování a jiné pasivní pokusy o učení, ale aby dítě slyšelo mluvenou angličtinu a učilo se aktivně.

Ať je to z nedostatku času nebo znalosti angličtiny, málokterý rodič si udělá čas, aby alespoň několikrát týdně s dítětem dělal něco v angličtině, kde se dítě setkává s mluvenou i psanou formou jazyka v tématech, která jsou vhodná pro věk dítěte. Takže by se zdálo zbytečné platit za hodiny angličtiny, které samy o sobě k velkému zlepšení nepovedou.

Ale ani tento argument neobstojí, pokud dítě chodí na kroužky angličtiny s podporou programu SciLearn English. Dítě se setkává s živým jazykem v kroužku a doma má pak připravená interaktivní cvičení, které ho učí porozumět mluvenému slovu, učí ho slovní zásobu i gramatiku tak, jako by to byla jeho druhá mateřština. A to vše v programu podobném počítačové hře. Takže i když rodič neumí anglicky, nebo nemá čas se s dítětem učit, stačí když dohlédne na to, že dítě se přihlásí do programu a 3x týdně si udělá svá cvičení na míru. Program využívá patentovanou technologii, která dítě postupně koučuje k úspěchu s angličtinou.

Na angličtinu má ještě čas

Možná také přemýšlíte, že prvňáček má ještě spoustu času začít se učit angličtinu. S tímhle názorem by se dalo souhlasit, podíváme-li se na to z pohledu toho, že naučit se anglicky je jakási dovednost, kterou bude jednou muset zvládnout a když ji zvládne, tak má hotovo a může se pustit do tréninku jiné dovednosti. Jenže s angličtinou je to trochu jinak. Čím dříve se naučí anglicky, tím dříve může angličtinu používat ve svém dalším rozvoji. Angličtina otevře dítěti nový svět, který by mu jinak zůstal uzavřený. Pomůže mu v učení (v angličtině toho bylo napsáno nesrovnatelně víc než v češtině), může si najít nové přátele a rozvíjet své záliby do úrovní, které by pro něj jinak byly uzamčeny.

Dostat se na úroveň, kdy angličtinu bude moci snadno používat jako svůj druhý jazyk mu bude trvat několik let – bude samozřejmě záležet na metodě a času stráveným učením, ale buďme konkrétní. Režim učení se angličtiny v kroužku nebo jazykové škole v kombinaci s domácí přípravou s programem SciLearn English se ve světě učí stovky tisíc studentů, takže lze docela dobře odhadnout, jak dlouho mu to bude trvat. Je to většinou 4-6 let, když začíná s kratším protokolem 3x týdně 30 minut, je lepší počítat spíše s tou horní hranicí. Takže už někdy koncem šesté, začátkem sedmé třídy vaše dítě bude na úrovni, kdy se dokáže v angličtině učit, sledovat filmy, číst knihy, časopisy a konverzovat s cizinci.

Láká vás tahle představa? Chcete, aby vaše dítě ještě na základní škole dosáhlo úrovně, na kterou se většina českých školáků nedostane ani v maturitním ročníku? Přihlaste své dítě do kroužku angličtiny s podporou programu SciLearn English, které se právě otevírají na řadě českých škol.

Jak vypadají kroužky angličtiny s podporou programu SciLearn English

Pojďme se teď podívat na to, jak takové kroužky angličtiny na školách s podporou programu SciLearn English vypadají.

Děti mají konverzační kroužek 1x týdně s lektorem ve škole po vyučování (nemusíte je nikam vozit) a 3x týdně pracují doma s unikátním programem SciLearn English, který vypadá jako počítačová hra, ale je vytvořen předními neurovědci a díky němu se žáci dokáží zlepšit v angličtině až 4x rychleji než při běžné školní výuce a jako jediný program na výuku angličtiny dokáže mozek na angličtinu připravit, takže je pak učení snazší a rychlejší.

Takhle kombinace rychle posunuje děti v angličtině dopředu, často za jeden školní rok zvládnou to, co jiní za 3-4 roky!

Prvňáčci začínají modulem Reading Readiness, který je mimo jiné naučí abecedu dřív, než ostatní žáčci projdou slabikář, takže za pár týdnů bude umět malá i velká písmena, jako když bičem mrská a díky tomu pro něho bude učení ve škole jednodušší a bude mít čas se učit další věci…. Jako třeba angličtinu.

Pojďme si modul Reading Rediness představit podrobněji:

Fast ForWord Reading Readiness připravuje na dovednosti číst, se zaměřením na rozpoznávání a pojmenování písmen, fonologické povědomí a asociace zvukových písmen.

Tento modul je zaměřený na rozvoj rané gramotnosti a pomáhá dětem přejít od mluveného slova k psanému slovu.

Fast ForWord Reading Readiness rozvíjí efektivitu fungování mozku ve čtyřech klíčových oblastech:

  • Posiluje paměť rozvíjením schopnosti podržet mluvené slovo v pracovní paměti při načítání asociací obrazových konceptů.
  • Zlepšuje pozornost rozvíjením schopnosti soustředit se na úkoly a ignorováním rozptýlení.
  • Rozvíjí schopnost rychlého a přesného zpracování obrazů a zvuků, což zároveň rozvíjí schopnost rozlišovat mezi jejich rozdíly.
  • Vyvíjí sekvencování pomocí pozičních stop k identifikaci chybějících písmen.

Takhle vypadají jednotlivá cvičení:

INSIDE THE TUMMY

V tomto cvičení žák porovnává barevné tvary a pomocí počítačové myši kliká a přetahuje objekty do odpovídajících obrysových tvarů uvnitř břicha medvěda.

HUNGRY TUMMY

V tomto cvičení reaguje na slovní nápovědy, aby rozpoznal a vybral tvary různých velikostí a barev.

PACKING PIG GOES TO WORK

Student reaguje na slovní nápovědy, aby rozpoznal a vybral velká a malá písmena.

PACKING PIG HAS LUNCH

Dítě rozpoznává a vybírá odpovídající dvojice písmen v mřížce. Student klikne na krabici s písmenem, pak uslyší písmeno mluvenou řečí a pak klikne na krabici s odpovídajícím velkým nebo malým písmenem.

HOUNDINI

V tomto cvičení dítě musí rozpoznat slovo s jiným cílovým zvukem, než je tomu u ostatních prezentovaných slov. Po otočení každé ze čtyř karet je slovo vysloveno a / nebo zobrazeno a student musí určit, které slovo má jiný počáteční, středový nebo koncový zvuk.

COASTER

Žák klikne na provozovatele horské dráhy, aby slyšel vyslovenou slabiku-souhlásku-samohlásku. Od žáčka se vyžaduje, aby si vybral to, jež odpovídá vyslovené slabice-souhlásce-samohlásce.

ZAUJALO VÁS TO?

Hledáme lektory.

Pokud chcete zjistit, jestli by to vaše dítě bavilo, vyzkoušejte si demo zdarma.

Pokud se kroužek u vás nepodaří otevřít, vždy máte možnost, objednat si individuální přístup k programu.

Učitelé angličtiny na ZŠ! Obohaťte výuku angličtiny zajímavými STEM články, videi a pracovními listy

Chcete udělat z výuky angličtiny nezapomenutelný zážitek? Máme pro Vás něco, co Vaše studenty zavede za hranice běžné učebnice - fascinující spojení angličtiny a STEM témat (Science, Technology, Engineering, and Mathematics)!
V naší široké škále 15 článků se spoustou doprovodných materiálů (audio, video, pracovní listy), které vycházeli jako součást anglického časopisu JUMP pro začátečníky (jazyková úroveň A0 – A1, vhodné pro 3. – 7. tř. ZŠ) objevíte angličtinu v novém světle. Zapojte své studenty do téměř reálných situací, kde budou používat angličtinu při prozkoumávání světa vědy, techniky, inženýrství a matematiky.

Registrace je ZDARMA pro všechny učitele! 

Otevřete svým studentům okno do světa angličtiny spojeného se světem STEM a posuňte výuku na další úroveň.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů