Začínáme se SciLearn English
Informace (především, ale nejen) pro studenty / jejich rodiče, kteří se SciLearn English začínají. Ale užitečné informace zde najdou i ti, kteří již s programy SciLearn English nějakou dobu pracují :-).
Vše můžete prodiskutovat s vyškolenou Scilearn English lektorkou a ona Vám podle Vašich potřeb pomůže nebo poradí)
1
Mrněte, co tu najdete
Najdete zde spoustu informací o programech SciLearn English, o jednotlivých modulech, spoustu tipů, odpovědí na časté otázky, řešení možných problémů, na které při práci s programem můžete narazit, možnosti různého nastavení programu, ale lépe vyhovoval Vašim potřebám.
2
Proběhněte naše tipy
Než se pustíte do spuštění programu, mohou se vám hodit naše tipy na to, čeho si všímat, co dělat a čeho se třeba i vyvarovat. Můžete se sem vracet i opakovaně, až budete s programem pracovat 🙂
Takže tip č. 1 - uložte si tuhle stránku do oblíbených. 🙂
3
Jděte do toho a přihlaste se!
Až si projdete potřebné informace o programu a především modulu, kterým Vaše dítě začíná a budete rozumět tomu, jak vše funguje, je na čase jít do toho. 🙂 Najděte si čas, kdy jste v klidu, nikdo Vás neruší, vypněte zvonění telefonu, udělejte si čajík a spusťte si první cvičení.
4
Problémy řešte s Vaší lektorkou
Pokud něčemu nerozumíte nebo během práce narazíte na nějaký problém týkající se nastavení programu, motivace Vašeho dítěte, neporozumění reportům nebo problém týkající se čehokoliv jiného, přečtěte si, jak řešit problémy. A nezapomeňte pak zkontaktovat Vaši lektorku, která Vám pomůže.
2. Tipy pro vás
Rozplánujte si dobře čas - jak dlouho potřebujete být nerušeni (možnosti změnit protokol programu)
Než začnete, je potřeba rozumět tomu, jak jsou jednotlivé lekce časově rozloženy. Máte nastavený nějaký čas lekce, který Vám nastavil Váš lektor (je možné to na žádost rodiče upravit). Řekněme, že máte nastavených 30 minut na 1 lekci. Můžete tedy počítat, že od začátku do konce lekce to bude trvat 30 minut, ale pouze POKUD budete pracovat na dalším cvičení vždy po skončení předchozího - jinými slovy nebudete si mezi cvičeními dělat pauzy. Po přihlášení do programu kliknete na tlačítko START a objeví se vám obrazovka s jednotlivými cvičeními v modulu a ty, které máte dnes za úkol, budou zvýrazněné a půjde na ně kliknout. Zvolíte některé z nich a cvičení se spustí. Jeho délka bude poměrná část délky lekce a počtu cvičení na dnešní lekci. Takže pokud je délka vaší lekce nastavena na 30 minut a dnes se vám rozsvítila 3 cvičení, bude každé cvičení trvat 30/3 = cca 10 minut. Je proto nutné, abyste měli 10 nerušených minut, když je to možné, tak 3x za sebou, tedy 30 minut :-). Přesto - pokud se stane, že vás cokoliv vyruší a vy nemůžete hru dokončit, i to si program zapamatuje a při dalším přihlášení ještě tentýž den si můžete i tu rozehranou hru dohrát 🙂
TIP pro rodiče: Ujistěte se, že dítě po spustění cvičení opravdu na cvičení pracuje. Jedním ze způsobů, jak je možné vidět, že dítě pracuje, když u něj nesedíte, je se podívat se na počty bodů za jednotlivá cvičení, která se mu zobrazí po skončení práce. Můžete dítě požádat, aby vám ukázalo závěrečnou obrazovku, než se z programu odhlásí. Nebo je možné také počet udělaných otázek během jednotlivých her v jednotlivé dny zpětně kontrolovat v reportu USAGE (víc informací zde >>).
Toto nastavení (protokol) je možné změnit po dohodě s lektorkou podpory - hodí se to, pokud má dítě problémy s motivací nebo ho některé hry nebaví nebo jsou pro něho příliš lehké nebo těžké - více informací o změně nastavení zde >>)
Nesnažte se vypadat před programem lépe než na tom jste
Program se vám bude přizpůsobovat s každým kliknutím. Pokud vám něco nejde, bude to s vámi trpělivě trénovat. Odpovídejte bez velkého váhání a rozmýšlení a v žádném případě se nesnažte vyhledávat si odpovědi někde mimo, abyste odpovídali správně. Program potřebuje vědět, jak na tom jste, aby to s vámi mohl natrénovat. Pokud vám někdo kouká při práci přes rameno, rovnou ho upozorněte, že jakákoliv pomoc od něj vám znehodnocuje účinnost programu.
TIP pro rodiče: V žádném případě se nesnažte dítěti radit s odpověďmi, které má dítě odkliknout v programu - a tím myslíme ani hlasitým povzdechnutím, když dítě najede myší na špatnou odpověď. Pokud budete radit, program si bude myslet, že dítě umí víc než skutečně umí. A vše se mu ztíží a pak už si vůbec nebude vědět rady.
Možné alternativy, jak dítěti pomáhat, pokud chcete (více podrobností, jak dítěti pomáhat a řešit problémy, najdete zde):
- čtěte si s dítětem příběhy z programu mimo práci v programu nebo hrajte hry s obrázkovými/slovními kartičkami - pomocné materiály ke stažení si můžete vytisknout. Ale používejte pomocné materiály jako způsob jak trénovat mimo program, rozhodně ne jako nápovědu při práci v programu.
- pokud s dítětem při práci v programu sedíte a nová látka je pro dítě příliš těžká nebo stresující, můžete dítěti "pomoci" vysvětlením, ale je nutné v takové situaci odkliknout špatnou odpověď, aby program věděl, že dítě nevědělo a znovu mu otázku příště nabídlo ke zopakování.
Nebojte se dělat chyby - chybami se člověk učí
Dokonalost tohoto programu mimo jiné spočívá v tom, že vás opakováním a díky vašim chybám učí. Kdykoliv odpovíte špatně, hned vám to dá vědět a ukáže vám správnou odpověď. Trénuje tím váš mozek, aby si zapamatoval správné odpovědi. Pustí vás dál jen když si bude jistý, že to fakt válíte, jak když bičem mrská. Proto se vám může stát, že máte pocit, že už to docela umíte a pořád se točíte v tom samém - pokud je to totiž něco hodně důležitého, program od vás může chtít i 100% přesnost. Ale nebojte, často se to nestává.
TIP pro rodiče: Ubezpečte dítě, že vůbec nevadí, když dělá chyby, že chyby jsou pro něj způsob, jak se to naučit. Kdykoliv udělá chybu, je potřeba zbystřit, protože se ukáže, jak to tedy vlasně má být. U dětí, které jsou frustrované z chyb, je někdy těžké je přesvědčit, aby se soustředily po špatné odpovědi, protože jsou rozrušeny z neúspěchu a nedávají pozor. Vysvětlete jim, že je to jen hra a tím, že si zapamatují, jak to má být, se jim podaří ve hře lépe uspět.
A pokud toto ubezpečení nepomůže a dítě je stále při učení nových slovíček ve stresu z testování a chyb, můžete zařadit zábavné online hry na procvičování slovní zásoby z jednotlivých her v modulu, kde se dítě s novou slovní zásobou může seznámit bez okamžitého testování. Databázi takových pomocných online her neustále rozšiřujeme.
Práci v programu většinou nepotřebujete doplňovat učením se z papíru
Už jsme říkali, že se vám program přizpůsobuje a trénuje s vámi vše až do úplného natrénování. Když tedy například chcete trénovat slovíčka, je mnohem zábavnější a účinější, když je natrénujete v programu, než abyste si je nechali poslat a učili se je z papíru. Nicméně někteří studenti prostě bez papíru nedokáží žít, a tak, pokud mezi ně patříte, obraťte se na svého učitele a ten vám je může poslat. Ve vyjímečných případech, kdy vám nepůjde třeba něco ze složitější gramatiky nebo si chcete texty projít i z papíru, tam to má svůj smysl, a učitel vám vše potřebné zašle. Jen se pokuste ubránit pokušení si k tomu psát český překlad.
TIP pro rodiče: Pokud neumíte dobře anglicky a stane se vám, že ani vy nerozumíte tomu, co vaše dítě v programu dělá, vzpomeňte si na to, že ne vždy je nutné mít vše pod kontrolou. Program může být v některých částech pro dítě i dost náročný, ale je postavený tak, že pokud dítě bude motivováno a bude pracovat s chutí (nebude se bránit učení), tak se to vždycky zlomí a dítě bude dělat nečekané pokroky. Jako jakákoliv nová dovednost i tohle učení nebude vždy jen procházka růžovým sadem, ale když vydržíte, budete nadšeni výsledky.
Chcete jako rodič svému dítěti pomoci, ale nevíte jak?
Každé dítě je jiné. Některé děti trpělivě zvládají si k programu pravidelně sedat a trpělivě v něm pracovat a skrze špatné odpovědi se trpělivě naučit, jak je to správně, i když jejich pokrok je třeba i velmi pomalý. A pomoc učitele či rodiče nepotřebují. Ale většina dětí takovou trpělivost nemá a pokud v programu narazí na problémy, s kterými si samy neumí poradit, nebo je nová látka příliš těžká (toto se stává většinou u těch malých dětí), většinou trpělivost ztrácejí a ztrácí tak i ochotu s programem pracovat a angličtinu z programu "nasávat". A to je velká škoda. Ideální je, pokud mají SciLearn ve škole a mají k dispozici učitele, který s nimi látku procvičuje při hodinách angličtiny. Ale i přes naši velkou snadu dostat program SciLearn English do více škol v ČR, většina dětí pracuje s programem doma bez pomoci učitele angličtiny. V takové situaci může pomoci změna nastavení, pomocné materiály a nebo rodič, pokud má čas, chuť a aspoň základní znalosti angličtiny.
Pak se podaří dítěti pomoci, aby zase získalo motivaci a chuť s programem dál pracovat a zlepšovat si svou angličtinu - a o to jde nám všem především 🙂
TIP pro rodiče: Více informací, jak můžete Vašemu dítěti pomoci, pokud máte čas a energii, najdete zde >>
3 - Přihlášení žáka do programu
Odkaz pro přihlášení pro studenty je zde >> - https://ondemand2.scilearn.com/slc/learner?tenantId=1831894 .
Přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo) vám zašle lektor.
Nebo klikněte na růžové tlačítko níže, které vás vezme na přihlašovací stránku a tu si dejte do oblíbených a případně si ji přidejte i na lištu pro snadný přístup pro příště - to už jen kliknete na vytvořený odkaz :-).
Odkaz pro přihlášení pro studenty zde >> (https://ondemand2.scilearn.com/slc/learner?tenantId=1831894&schoolOrgId=1998117)
Takhle vypadá obrazovka po kliku na odkaz pro přihlášení. Standardně máte předvyplněnou "školu pro ČR" - Nuerasoft - PSPM a zadáváte jen uživatelské jméno a heslo, které obrdžíte od Vaší lektorky. Výjimečně se může stát, že školu musíte vyplnit nebo je tam předvyplněná jiná škola - pak klikněte na "That´s not my school or district" a vyplňte školu Nuerasoft - PSPM.
TIP: Pokud byste se někdy přihlašovali třeba z jiného počítače a potřebovali jste rychle najít odkaz pro přihlášení, stačí když půjdete na hlavní stránku SciLearn.cz a dole v patičce kliknete na odkaz v sekci Přihlášení - Vstup pro studenty.
Moc toho o programu ještě nevíte?
Pokud ne, dejte mi 10 minut, abych vám mohla alespoň to nejdůležitější říct. Věřte, že to bude stát za to, protože tento program je v několika aspektech zcela unikátní - učí angličtinu hodně jinak, než jste zvyklí, a také umí věci - jako je třeba příprava mozku na angličtinu - které neumí žádný jiný program na světě. Klikněte na video a já vám řeknu víc.
Pokud máte víc času, zde je video, které podrobně vysvětluje, jak program funguje a v čem je výjimečný. Určitě stojí za to, aby si to s vámi poslechli i Vaše děti, aby lépe rozuměli tomu, v čem jim program pomůže a proč, i když něco zní fakt divně, to dává smysl 🙂
Program pracuje ve 3 krocích:
Připravuje mozek na angličtinu
Intenzivně trénuje a přizpůsobuje se
Koučuje výslovnost a plynulost čtení
Krok č. 1 - Příprava mozku na angličtinu
Modul Foundations I patří k modulům z kroku 1, který připravuje mozek na angličtinu. Cvičení podobná počítačové hře vám pomouhou vytvořit otisky anglických fonémů (hlásek) v mozku - to, co každý anglický mozek má, jinak jde učení pomalu. Začnete angličtinu rychleji vnímat, lépe jí rozumět a vyslovovat. Připravte se ale na to, že tahle cvičení nejsou podobná žádné jiné angličtině - spousta pípání, zvuků a také počítačově roztažená řeč. Zní to divně, ale funguje to!
Anglické dovednosti, které jsou v kroku osvojovány a posilovány
Poslech
Porozumění
Příprava na řeč
Moduly v tomto 1. kroku (program Fast For Word):
- Modul Foundations I. - počáteční modul pro žáky 1.-6. tříd
- Modul Elements I. a Elements II. - počáteční modul pro žáky 7. - 9. tříd ZŠ a studenty SŠ
- Modul Foundations II - pokročilý modul přípravy mozku na angličtinu pro všechny
Krok č. 2 - Intenzivní trénink angličtiny
Trénujete slovní zásobu i gramatiku současně. Není prostor pro překladání a nudné učení gramatických pravidel. Angličtina se vám dostává doslova pod kůži a začínáte v ní přemýšlet. Učíte se z vlastních chyb, takže je klidně dělejte, vůbec nevadí, že slovům nerozumíte, program vám vždy ukáže správnou odpověď a vy si ji postupně zapamatujete.
Anglické dovednosti, které jsou v kroku osvojovány a posilovány
Gramatika
Čtení a psaní
Porozumění a mluvení
Moduly v tomto 2. kroku (program Fast For Word):
- předmodul pro nejmenší Reading Readiness
- Modul Reading Level 1
- Modul Reading Level 2
- Modul Reading Level 3
- Modul Reading Comprehension
Krok č. 3 - Koučování výslovnosti a čtení
Trénujete slovní zásobu i gramatiku současně. Není prostor pro překladání a nudné učení gramatických pravidel. Angličtina se vám dostává doslova pod kůži a začínáte v ní přemýšlet. Učíte se z vlastních chyb, takže je klidně dělejte, vůbec nevadí, že slovům nerozumíte, program vám vždy ukáže správnou odpověď a vy si ji postupně zapamatujete.
Jak asistent anglického čtení funguje
Příprava slovní zásoby
Poslech a porozumění
Výslovnost a quiz
Program pro tento krok: ClearFluency
Klikem na obrázek s modulem, který Vás zajímá, se dosanete na příslušné místo na webu, kde si můžete přečíst víc informací.
Předmodul pro nejmenší děti (program Fast ForWord)
Krok č. 1 - Příprava mozku na angličtinu (program Fast ForWord)
Krok č. 2 - Intenzivní procvičování slovní zásoby a gramatiky (program Fast ForWord)
Krok č. 3 - Koučování výslovnosti a čtení (program ClearFluency)
Prezentace - Začínáme s programy fast ForWord a ClearFluency
(Můžete si prohlédnout celou prezentaci použitím šipky doprava vedle obrázku).
Časté otázky a odpovědi
Jak často může školák trénovat?
Proč zní angličtina v modulech pro přípravu mozku na angličtinu tak divně?
Jak se učí nové věci? Nikdo je v programu nevysvětluje. Dělám chyby.
CHCI VÝUKU S PROGRAMEM OBJEDNAT
1 - PRODLOUŽENÍ PRO SVÉHO ŠKOLÁKA, KTERÝ UŽ S PROGRAMEM PRACUJE
2 - PROGRAM V AKCI PRO ŠKOLÁKY PRO NOVÉHO STUDENTA (NAPŘ. SOUROZENCE)
3 - PROGRAM PRO RODIČE DÍTĚTE, KTERÉ JIŽ SE SL PRACUJE, SE SLEVOU 15%
15% SLEVA
pro rodiče dětí pracujících se SciLearn English se slevovým kuponem rodina15