Čtenářská výzva pro školy

Vyzkoušejte si, jak se vaši žáci mohou zlepšit v anglickém čtení a výslovnosti za 6 týdnů s online osobním asistentem!

Registrujte se do 15. 4. 2018 a my vybereme 7 škol, které si asistenta vyzkouší.

Další výzvu připravujeme na září 2018.

Mají vaši žáci potíže s anglickými texty a výslovností?

Učíte angličtinu pomocí příběhů a narážíte na to, že žáci mají potíže s poslechem, porozuměním mluveného a čteného textu a výslovností? Dovedete si představit, jak by se jejich angličtina zlepšila, kdyby každý žák měl svého asistenta, který mu text přečte, vysvětlí mu význam slov, kontroluje jeho výslovnost a otestuje porozumění?

V rámci naší výzvy vám půjčíme online osobního asistenta anglického čtení pro vás a vašich 5 žáků na 6 týdnů zdarma.

CO ONLINE ASISTENT UMOŽNÍ

Neomezený přístup

5 zapojených žáků  může program využívat po 6 týdnů neomezeně kdykoliv a kdekoliv mají počítač připojený k internetu a ke splnění výzvy stačí 3x týdně, 20 minut.

Texty, které vás budou bavit

V programu jsou stovky textů v různých úrovních od A1 po C2 i žánrech, například beletrie, historie, zeměpis, biologie, fyzika, astronomie. Ale najdete tam třeba i vtipy a bajky.

Přehled vašich úspěchů

Při čtení nahlas program opravuje výslovnost a poté označí chybně vyslovená slova v textu. Po ukončení výzvy získáte přehled vaší práce a ukázku rozdílu čtení na začátku a na konci výzvy.

Co potřebujete k zapojení do výzvy

Z každé školy se může zapojit jeden angličtinář s pěti žáky.

Nadšený angličtinář

Být nadšeným angličtinářem, který chce najít cestu, jak pomoci svým žákům zlepšit angličtinu a je ochoten pro to něco málo udělat.

5 zvídavých žáků

Najít 5 žáků z jednoho ročníku, kteří chtějí z vlastní vůle vyzkoušet online asistenta a budou s ním pracovat alespoň 3x týdně po dobu 20 minut.

Vybavení

Žák bude potřebovat počítač nebo Chromebook připojený k internetu a sluchátka s mikrofonem. Učitel může využívat asistenta pro celou třídu na interativní tabuli.


Co od nás dostanete

Materiály do výuky v hodině

Pro každého žáká vám dáme pracovní listy k textům obsaženým v online asistentu a pro vás lesson plans jako inspiraci ke zpestření vašich hodin. S texty můžete pracovat s využitím interaktivní tabule s celou třídou. K práci s texty mohou všichni žáci používat pracovní listy a zapojení žáci online asistenta.

6 přístupů k online asistentovi

Učitel a 5 žáků dostanou každý svůj vlastní přístup k online asistentovi anglického čtení, který mohou používat po dobu výzvy neomezeně. Nastavíme vám výběr textů v požadované úrovni a vy si zvolíte, které texty a v jakém pořadí je budete číst.


Co za to?

Zpětná vazba

Na závěr výzvy vyplníte krátký formulář, kde nám sdělíte své zkušenosti z práce s online asistentem anglického čtení. Vaše odpovědi budou neveřejné.

Souhlas se zveřejněním výsledků

Dáte nám souhlas se zveřejněním výsledků vaší účasti ve výzvě s tím, že nebudeme zveřejňovat informace, které by umožnily identifikaci jednotlivých žáků.


Navíc odměna pro každého žáka, který splní výzvu

Každý žák, který bude s online asistentem pracovat 3x týdně po dobu alespoň 20 minut, získá pololetní předplatné anglického časopisu JUMP vhodného již od úrovně A0.

Registrujte se do 15. 4. 2018. Ještě zbývá

Časový harmonogram výzvy

Registrace3. - 15. 4. 2018 Vyplňte registrační formulář kliknutím na tlačítko "Chci se registrovat"
Výběr škol16. - 20. 4. Vybereme 7 škol, které budeme kontaktovat, takže v tomto týdnu se dozvíte, jestli jsme vás vybrali.
Příprava23. -27. 4. Vytvoříme přístupy pro žáky i učitele, společně vybereme texty a zašleme vám lesson plans.
Realizace30. 4. - 8. 6. Žáci i učitelé pracují. Pokud máte v tomto termínu plánované výlety či školy v přírodě, nevadí. Žákům stačí pracovat 3x týdně a zvládnou to kdekoliv, kde je přístup k počítaci a internetu na 20 minut, a to ve kterýkoliv den (i o víkendu). Učiteli stačí když (i bez interaktivní tabule) udělá konverzační cvičení z textu 1x týdně.
Vyhodnocení11. - 22. 6. Spojíme se s vámi v termínu, který vám bude vyhovovat, předložíme vám výsledky práce vašich žáků a probereme s vámi všechny vaše otázky.

Často kladené otázky

Chcete se zapojit do výzvy, ale máte ještě před vyplněním registrace otázku? Napište nám na michaela@scilearn.cz nebo zavolejte na 608 476 041.

Proč musí být žáci z jednoho ročníku?

Tenhle požadavek je spíše organizačního rázu. K tomu, aby vaše zapojení do výzvy bylo co nejsnažší, zejména pro vás učitele, chceme, aby všichni žáci byli na zhruba stejné úrovni, abychom vám mohli z té záplavy stovek textů vybrat jen 6-10, které jsou pro vaše žáky vhodné, a se kterými zvládnete pracovat během 6 týdnů.

Jaká je minimální úroveň angličtiny a čtení, aby se žák mohl zapojit?

Výzva je vhodná pro každého žáka, který už umí číst v češtině a který už rozumí jednoduchým krátkým větám se základní slovní zásobou v angličtině. Většinou tohle zvládají žáci ve 3. ročníku, kteří se učí od 1. třídy. Ke splnění výzvy, ale doporučujeme zkusit to raději se stašími žáky od cca 5. ročníku, kde bude větší jistota, že výzvu splní. Ideální je to pro žáky druhého stupně a středních škol, kde mohou pracovat s pokročilejšími texty a obohatit si výrazně slovní zásobu ve zvolených oblastech.

Co se očekává od angličtináře?

Učitel, který se se svými žáky do výzvy zapojí, by se měl v průběhu výzvy (6 týdnů) zajímat o to, jak a zda zapojení žáci pracují. Dále by měl alespoň jednou týdně v hodině pracovat s textem, který si zvolí se všemi žáky. Přípravu na tuto práci včetně pracovních listů dostane od nás. K práci s textem může využívat i interaktivní tabuli, na které zobrazí text i obrázky k němu, text mu přečte rodilý mluvčí, hlas rodilého mluvčí také vysvětlí význam slov a může i pokládat otázky, na které žáci společně odpovídají. Učitel pak může využít lesson plan ke konverzačním aktivitám na téma textu. Učitel si rozhodne, zda této práci věnuje celou hodinu nebo jen její část.

UKÁZKY TEXTŮ Z ONLINE ASISTENTA

Z té hromady textů jsme vybrali pár ukázek v různých úrovních. Klikněte na obrázek a on se zvětší.

V tomto krátkém videu uvidíte, jak pracovat s online asistentem.